10. Valós ember - virtuális személyiség


A virtuális valóság (VR) egy számítógép által létrehozott, interaktív háromdimenziós környezet, amelyet a felhasználó úgy élhet át, mintha valódi lenne. A virtuális valóság lehetővé teszi, hogy az emberek olyan világokba, helyzetekbe és élményekbe merüljenek, amelyek a fizikai valóságban nem léteznek, vagy nehezen elérhetők.

A virtuális valóság jellemzői:

  1. Immerzió: A VR környezetek célja, hogy a felhasználót teljes mértékben elmerítse a virtuális világban. Ehhez speciális eszközöket használnak, mint például VR-szemüvegek vagy sisakok, amelyek a felhasználó látványát és hangját a virtuális térre irányítják.

  2. Interaktivitás: A felhasználó nemcsak nézi a virtuális világot, hanem interakcióba is lép vele. Ez történhet mozgásérzékelők, kontrollerek vagy akár kézmozdulatok segítségével, amik lehetővé teszik a virtuális környezet manipulálását.


Játékok, mint virtuális valóság


Közösségi oldalak virtuális világa      Fényképek készítése, feltöltése

Influenszerek (magyarul: befolyásolók):
Azok az emberek, akiknek az interneten hangoztatott véleményére nagyon sokan figyelnek oda. Nap mint nap sokan nézik a képeiket, videóikat, vagy olvassák cikkeiket.

A virtuális világ és hatása az egészségünkre

  • Amikor kiteszünk valamit az internetre – legyen az egy kép, egy videó, egy hozzászólás vagy egy blogbejegyzés –, mindig azt mutatjuk meg magunkból, amit meg is akarunk mutatni. Általában azt, amikor valami sikerült, valamire büszkék vagyunk, valaminek örülünk, valamit érdekesnek találunk, vagyis arról posztolunk, hogy boldogok vagyunk, és jól érezzük magunkat. És – a legtöbbször – mélyen hallgatunk arról, amikor nem sikerült valami, amikor pocsékul érezzük magunkat a bőrünkben, amikor csalódtunk valakiben, betegek vagyunk, egyes lett a dolgozatunk, vagy lekéstük a buszt, elromlott a mosógép, bemozdult az összes fényképünk, és nem vettek fel abba a középiskolába, ahová menni szerettünk volna. 

  • Minthogy a legtöbben a szépet és jót osztjuk meg magunkról, mások megosztásait olvasva és nézve az a kép alakulhat ki bennünk, hogy mindenki mindig felhőtlenül boldog – bennünket kivéve, akiknek nem mindig csupa öröm az életünk. 
  • Az interneten keményebben, sértően fogalmaznak a megszólalók, mint amikor valódi közösségben kell kimondani véleményüket. Valóságban nem hallgatnánk végig. Lesújtó arckifejezések, hangos elutasítások fejeznék ki nemtetszésünket, aminek visszatartó ereje van. Interneten a hozzászóló nem kapja meg ezeket a fontos visszajelzéseket.
  • Az internet nem felejt. Ha valós énünket éri agresszió, a hatása idővel csökken, mert az emlék elhalványul. Egy sértő internetes megszólalás újraolvasható, a rossz érzés ereje nem csökken.


Virtuális jutalmak

A virtuális jutalom digitális, vagy nem fizikai formában nyújtott elismerés, amely motiválja az egyént valamilyen teljesítmény elérésére, viselkedésre vagy részvételre. 

Pl. pontok, digitális jelvények, virtuális tárgyak, digitális hozzáférések, avatar testreszabás

Előnyei:

  • motiváció növelése
  • költséghatékony
  • azonnali elismerés

Fontos megérteni, hogy az elismerés kifejezése a legtöbbször egy egyszerű egérkattintással, a kijelző megérintésével lehetséges, azaz az elismerést adótól nem igényel különösebb erőfeszítést. Nem jelenti azt, hogy értéktelen, de meg kell tanulni a valós értéküknek megfelelően kezelni.









Felhasznált irodalom:
 

Digitális kultúra tankönyv 8 Oktatási Hivatal NAT 2020  

Kódgép programozási útmutató lépésről lépésre 4. Napraforgó Könyvkiadó, Budapest

Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el