21. Ismerkedés a Python programnyelvvel

A Python egy számítógépes nyelv, amely bonyolultabb ötletek és technikák elsajátításában segít. A Scratchben a program készítéséhez a feladatterületre húztad a parancsokat. A Pythonban neked kell beírni a pontos parancsokat.

Ingyenesen letölthető és vele érkezik egy IDLE nevű szerkesztői környezet, amellyel a Python programokat lehet írni, szerkeszteni. 

1. lépés parancs begépelése

             print parancs: szöveg megjelenítése a képernyőn

             print("hello")

             A szöveg színének automatikus változása mutatja a kód részeit. A print lila lesz, a "hello" pedig zöld.

2. lépés a kód elmentése

            File/Save

3. lépés a kód futtatása

          Run/ Run module

          A program kimenete egy másik ablakban fog megjelenni. 


Számítások elvégzése

Pl.

print("tíz meg tíz az egyenlő")

print(10 + 10)


Az összeadás (+) műveletén kívül a kivonás (-) szorzás (*) és osztás (/) is használható.


Te vagy az?

name=input("Mi a neved?")


Ezután azt szeretnénk, hogy a Python üdvözölje a felhasználót. Adni kell egy 2. sort a kódhoz:

name=input("Mi a neved?")

print("hello", name)


Csak akkor köszönjön a Python, ha a neved Max:

name=input("Mi a neved?")

if name=="Max":

   print("Hello kodgep")                TAB gombot kell nyomni a sor elején!!!!


Ciklusok használata


Ciklus:

Valahányszor megismételt parancsok sorozata.


For parancs felépítése:

for n in range(1,11):

    print(n)                           [Az IDLE elhelyezi a TAB-ot, ha mégsem, akkor neked kell megnyomni]


n: a változó neve, bármilyen betűvel elnevezhető

1: kezdő szám

11: eggyel magasabb szám, mint ameddig el akarunk számolni

print parancs: ide kerülnek azok a parancsok, amelyeket meg akarunk ismételni, ezúttal a számokat 1-től 10-ig kiíró parancs


Véletlenszám

A Pythonnak a random jelzi, hogy véletlenszámokat használunk, az import pedig utasítja, hogy ehhez a könyvtárból kölcsönözze a parancsokat.

from random import *

print(randint(1,6))


randint jelentése: random integer, egy véletlen egész szám

1,6 jelentése: 1 és 6 között


choice: egy listából vesz egy véletlen szót


from random import *

érme=["fej", "írás"]                          [listát hoz létre ebből a két szóból]

print(choice(érme))





Felhasznált irodalom:
 

Digitális kultúra tankönyv 8 Oktatási Hivatal NAT 2020  

Kódgép programozási útmutató lépésről lépésre 4. Napraforgó Könyvkiadó, Budapest

Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el
Sütiket használunk, hogy biztosítsuk a weboldal megfelelő működését és biztonságát, valamint hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kínáljuk Neked.

Haladó beállítások

Itt testreszabhatod a süti beállításokat. Engedélyezd vagy tiltsd le a következő kategóriákat, és mentsd el a módosításokat.